Ontdek Wie Je Bent

De Heraut
5 juni 2019

Berkel en Rodenrijs – Monique Moor van Fit & Vitaal Coaching en Rogier Staartjes van VitalityMove starten op donderdag 20 juni met de zelfontwikkelingstraining ‘Wie ben ik’? De training bestaat uit vijf dagdelen van vier uur. Elk dagdeel bestaat uit een mentale training door Monique en een fysieke training door Rogier.

Rogier is fysiotherapeut en combineert met zijn bedrijf VitalityMove drie dingen: personal training, fysiotherapie en lifestyle coaching. Monique heeft een praktijk voor coaching en therapie voor onder andere individuele begeleiding, relatietherapie en rouwbegeleiding. Omdat lichaam en geest nauw met elkaar verbonden zijn kwamen ze op het idee om samen een trainingsprogramma aan te bieden waarbij mentale en fysieke training met elkaar verweven zijn. Zo kwam dit trainingsprogramma tot stand. Per dagdeel gaan de cursisten twee uur mentaal en twee uur fysiek aan de slag. Daarnaast krijgen ze huiswerk mee. De focus van de training ligt bij het jezelf leren kennen. Wat heb je in huis, wat hoort bij jou, wat zijn je uitdagingen en valkuilen. Je leert zien wat je belangrijk vindt en of dit past bij hoe je leven is ingericht. Daarnaast wordt er ook gewerkt aan manieren om veranderingen aan te brengen en zo jezelf verder te ontwikkelen.

Open Huis bij VitalityMove

Hart van Holland Lansingerland
6 september 2018

Berkel en Rodenrijs – De 34-jarige Rotterdammer Rogier Staartjes is een volleerd en ervaren fysiotherapeut die op Bedrijvenpark Oudeland in Berkel en Rodenrijs in een prachtig pand een praktijk is begonnen als Personal en Medical Trainer annex Lifestyle Coach. Komende vrijdag 7 september organiseert hij een Open Huis op zijn werkplek aan de Leeuwenhoekstraat 86.

Het pand is heel makkelijk bereikbaar en de parkeergelegenheid is ruim en gratis. Je gaat op de N471 via de rotonde bij De Helmhoek het terrein op. Je rijdt VanderHelm Bedrijven voorbij en gaat dan twee keer links en dan is het rechts. Iedere belangstellende is welkom tussen 17.00 en 19.00 uur. Rogier zorgt voor een hapje en een drankje en laat zien wat hij en zijn werkruimte allemaal in huis hebben.

Beneden is de sportzaal waar hij met zijn klanten/patiënten één  op één aan het werk gaat. Rogier heeft ruime ervaring als allround fysiotherapeut en heeft in loondienst bij gerenommeerde praktijken gewerkt zoals Spanjersberg en  en ReActivate.

“Ik kreeg steeds meer moeite met het systeem van: je hebt die of die klacht of aandoening en daar staan dan bijvoorbeeld negen behandelingen voor. Therapeut en cliënt werken netjes die negen behandelingen af en dat is het dan. Ik geloof veel meer in de benadering dat de behandelaar en de behandelde met elkaar heel bewust en gemotiveerd een traject in gaan en daarbij doelen stellen die verder gaan dan alleen die beperkte aandoening waar zo veel behandelingen voor staan. Ik ben veel meer op zoek naar blijvende gedragsverandering uitgaande van de totale mens. Je ziet namelijk heel vaak, dat fysieke klachten niet op zichzelf staan maar dat daar heel veel achter en onder zit. Het is voor mij belangrijk om fysiek en psyche als één geheel te zien en de klant/patiënt niet alleen fysiek aan het werk te zetten op zoek naar lichamelijk herstel, maar hem of haar ook aan het denken te zetten over een gezondere leefstijl”, aldus Rogier die de afgelopen jaren met succes opleidingen heeft gevolgd om Personal en Medical Trainer te worden.

Rogier, die zelf op meerdere fronten actief heeft gesport en dat nog doet, wil dus met zijn vak meer de diepte in dan voorheen. Hij is heel blij dat hij dankzij Peter Brouwer van Futuro Mode in Pijnacker een leuk pand heeft kunnen vinden waar hij heerlijk aan het werk kan met de mensen. Boven is een mooie bespreek/samenkomstruimte en beneden is zoals gezegd de werkplek. Na een periode van opknappen, verven en inrichten is het nu tijd om aan de slag te gaan.

Rogier heeft al een paar mensen onder behandeling en voelt zich als een vis in het water. Hij is op en top gemotiveerd om met veel meer mensen aan de slag te gaan en ze echt blijvend van hun klachten af te helpen. Het kan van alles zijn: van herstel van een gebroken teen tot klachten over een gefixeerde rug. Rogier wil met zijn ‘personal touch’ mensen blijvend gezonder maken. Kom gerust vrijdag een kijkje nemen of maak separaat een afspraak.

VitalityMove
Leeuwenhoekstraat 86
2652 XL Berkel en Rodenrijs

[email protected]

www.vitalitymove.nl

06 – 5129 8514

7 simpele tips voor een goede nachtrust

Met een drukke werkweek, sportactiviteiten en een rijk sociaal leven kan een goede nachtrust er weleens bij inschieten. En dat terwijl het heel belangrijk is voor je gezondheid, met name om ziektes op afstand te houden.

Terwijl volwassenen gemiddeld zeven à acht uur slaap per nacht nodig hebben, komen we hier vaak niet aan. Dit verhoogt het risico op ziektes.

Ook op korte termijn heeft het gevolgen. Zo zal bijvoorbeeld je concentratie eronder lijden en kun je minder helder nadenken. “Acht uur slaap heb je nodig”, “Elk gemist uur slaap brengt onherstelbare schade toe.”

Hoe je je nachtrust kunt verbeteren? Zet een eerste stap door onderstaande simpele tips in praktijk te brengen:

  1. Weg met blauw licht

Blauw licht van bijvoorbeeld je smartphone belemmert de aanmaak van melatonine – ook wel het slaaphormoon genoemd. Dit maakt het niet alleen moeilijker om in slaap te vallen, maar ook om in diepe slaap te blijven.

  1. Drink niet te veel water

Voldoende water drinken is goed voor je, maar probeer dit te doen tot twee uur voor het slapengaan. De nachtelijke toiletbezoekjes verstoren je nachtrust en kan het achteraf lastiger maken om weer in slaap te vallen.

  1. Sport ’s ochtends of overdag

Door de adrenaline die vrijkomt tijdens het sporten, verhoogt je energieniveau. Daarom is ’s avonds sporten minder verstandig; hierdoor val je moeilijker in slaap.

  1. Geen koffie na 15.00 uur

Hoewel de één gevoeliger is voor cafeïne dan de ander, kan het even duren voordat de stimulerende stof je lichaam verlaat.

  1. Vermijd koolhydraten voor het slapengaan

Koolhydraten verhogen je bloedsuikerspiegel, waardoor je energie krijgt – die je ’s nachts niet nodig hebt. Daarnaast kost het je lichaam veel moeite om ze af te breken.

  1. Slaapmutsje? Geen goed idee

Alcohol zorgt er misschien wel voor dat je sneller in slaap valt, maar het verslechtert de kwaliteit van je nachtrust. De afbraak kost moeite, wat je vermoeider maakt.

  1. Sta vroeg op in het weekend

Ga iedere dag rond dezelfde tijd naar bed en sta op hetzelfde tijdstip op: je lichaam zal hieraan wennen, wat je nachtrust ten goede komt. Probeer dit ritme vast te houden in het weekend, zodat je biologische klok niet in de war raakt.